1.a advent

nu ska det vara snö ute, men den befinner sig nog fortfarande alldeles för långt borta. vaknade imorse och hörde regnet droppa mot fönsterblecket. dock gjorde jag som jag sa igår, jag gjorde en kopp te, tände första ljuset och lindade sen in mig i täcket. saknade lussebullen, men det får väl ordna sig till nästa söndag..

det är inte alls lika mysigt att fira första advent ensam som att fira det med någon annan. allt var verkligen mycket bättre när man var liten. då behövde man inte ens bekymra sig över att sitta helt själv på morgonen och dessutom behövde man inte fundera på det där med snön - den fanns alltid där .


men nu sitter jag här iallafall, och jag är inte så bitter som jag låter. trivs rätt bra med tillvaron just nu. man går igenom saker som man tror ska bryta ned en totalt, men efter ett tag så inser man att det är rätt det som folk säger - allt man inte dör av blir man starkare av, eller - livets stormar ger starkare rötter. bra ordspråk båda två, jag tror att man alltid ska ha dom i bakhuvudet när man möter svårigheter, och även fast de inte känns så behjälpliga just då, så tror jag att man kommer till insikt och förstår att det är meningen att man ska stöta på problem längs vägen, och att man inte är starkare än man gör sig..
djupa ord så här på 1.a advent, men jag vet inte, ledig tid är väl till för att ges till tänkande...

trevlig första advent till alla som läser!

image119

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback