första december..

lördag idag, har dock inte känts som det..hur det nu känns..
tycker bara att man märkte av lördagar när man var liten, för det var då man fick gå på stan med morfar och mormor, när man fick veckopeng och fick köpa sitt lördagsgodis, och när man satt och hade myskväll framför tv.n hemma.. det är inte alls så längre.. 
idag vaknade jag först klockan åtta, tanken var att jag skulle bege mig ner till skolan... men jag var alldeles för trött för det och insåg att det egentligen inte är okej att gå upp så tidigt på en lördag..
så jag somnade igen och vaknade nån timme senare istället, åt frukost, gjorde mig iordning och trampade iväg mot stan. plockade upp Vickan på vägen, och sen så åkte vi till stationen och mötte hennes syster. sen bidde det julmässa på slottet, och det var väl på tiden tycker jag, tredje julen i kalmar, och första gången jag var där.. det var massor mer människor, jobbiga tanter och farbröder som precis som vanligt, verkade tro att det man fick smaka på, inte skulle räcka till dom.. sånt kan man ju bli galen på. köpte lite te, men det var det enda.
vi gick sen från mässan mot stan i regn och rusk, det går inte att se att det är december ute...hur var det nu med den där snön? iofs hatar jag snö och kalmar i kombination, har nog aldrig tidigare varit med om sämre plogning.. och framförallt på cykelbanorna...såklart!
på stan käkade vi lite lunch och tittade i affärer, hittade inget speciellt dock.
gick sen till skolan, precis som tidigare bestämt, bara lite senare...
satt där i två timmar ungefär innan jag insåg att jag inte fick in nåt i huvudet, och då cabbade jag upp luvan och styrde hemåt på min röda cykel.
på vägen hem stannade jag till på konsum och köpte en röd julblomma och lite vitmossa. så nu har jag en riktig adventsljusstake för första gången, med mossa och ljus och små röda grejer som nog ska föreställa lingon eller nåt.. jättefint! =) så nu längtar jag tills imorrn bitti när jag vaknar så jag kan linda in mig i täcket med en kopp av mitt nya te, och tända det första ljuset...

om 20 dagar är jag inte i sverige längre, underbar känsla.. dock borta för kort tid, endast två veckor.. vill iväg längre och vara borta längre, jag behöver verkligen komma bort.
har sett lite tecken på ett tidigare beteendemönster som jag helst av allt inte vill komma in i igen.. men jag vet, precis som förra gången, vad det handlar om.. så det bästa jag kan göra i det här läget är egentligen bara att vara lite egoistisk.. men som Seether sjunger: "cause I'm broken when I'm open"... stämmer väldigt bra.

plugga lite nu kanske..


Kommentarer
Postat av: Lina

Håller verkligen med dig..e så synd att man inte märker nån skillnad på helg och vardag längre..förhoppningsvis blir det mer så igen när man börjar jobba. Men ja saknar d med!!

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback