monday it is

inget speciellt med den här dagen,
grå och trist,
fundersam,
lite ensam,
undrande...

hmm..det där med ensam, det finns så många sätt man kan definiera det ordet på..
ett litet barn kanske känner sig ensam för att ingen vill leka,
en ungdom kanske känner sig ensam för att olycklig kärlek präglar vardagen,
en "vuxen" kanske känner sig ensam för att den andra hälften är bortrest,
en som jag, kanske känner sig ensam för att det är kallt och mörkt i den lägenhet man kommer hem till, maten ligger kall i frysen och väntar på att bli tillagad, och när man ska sova så är det enda ljudet man hör, det från ens egna andetag.
är ensamhet detsamma som avsaknad av bekräftelse, eller är det bara ett ord vi använder oss av för att sammanfatta den sorgliga vardagen vi lever i? jag vet inte riktigt svaret, för jag tror att det är lite både och..
och så har vi ju det där härliga uttrycket "ensam är stark"...hmm.. är vi inte starkare tillsammans?

ne, nu ska jag ta min ensamhet ner till tvättstugan och hämta min ensamma tvätt, sen ska jag tillaga min frysta mat, och så ska jag sätta mig ensam i min soffa. efter det ska jag ensam sätta mig ner och plugga till tentan som är nästa vecka, och så småningom ska jag även lägga mig i min säng, helt ensam, och lyssna till mina andetag...

Kommentarer
Postat av: V§

jag är meeed ensam darling!! men tur att vi alltid har varandra iaf! love*

Postat av: Malin

Man säger "ensam är stark" bara för att intala sig själv att man klarar sig...

2007-12-04 @ 21:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback