somewhere over the rainbow..

"everywhere I'm turning, nothing seems complete,
I stand up and I'm searching, for the better part of me
I hang my head from sorrow, slave to humanity
I wear it on my shoulders, gotta find the strength in me"


jaha, och vad har vart speciellt med den här dagen, vad är det som har gjort att den inte har sett ut precis som alla andra dagar gör? på den frågan skulle jag nog svara - precis ingenting! den här dagen började som mina dagar alltid gör.. klockan ringer okristligt tidigt på morgonen, jag snoozar några ggr för mkt, och jag skyndar iväg till skolan. sitter i skolan och läser, äter lunch, läser lite mer, dricker lite kaffe, läser ännu mer.. och sen åker jag hem. mkt intressant liv man lever måste jag säga, nån som vill byta? mitt liv har jättemycket att erbjuda - jag lovar!
låt mig se..
vi har en nypa bitterhet som gärna växer framåt kvällen då den ensamma delen av mitt liv visar sig.
sen har vi den här mytomandelen som hela tiden lovar att det ska bli ändring, att mönster ska brytas.. men som sagt..mytomaner ljuger, och det sker aldrig någon förändring.
vi har den lata delen som är för trött för att ta för sig saker,
den veliga delen som aldrig någonsin vet vad den vill,
och den lite trögfattade delen som borde lära sig av misstag och dåliga situationer, men som likt förbannat ALLTID hamnar på samma plats igen..
så nå - vem vill byta?

"finnes: extremt enformigt liv, sökes: det där livet som man vill ha men som egentligen bara finns i fräsiga hollywoodfilmer, det där livet utan problem. det där när alla är glada och tacksamma för det de har och för det de erbjuds. det där när man inte behöver känna sig ensam och bitter varje gång man vaknar.. svar till: 'ung och livlös'."

nej, jag är inte bitter - jag är realist..


varför kan man inte få vara genuint glad en endaste gång? varför kan man inte få sväva på små rosa moln längre än en vecka? varför kan man inte få glädjas åt att de närmaste har ett bra liv som de är glada över? varför måste det ALLTID vara nåt? snälla nån..

kan återigen poängtera att våren ej är att längta efter...en kusin pärla utan en kusin diamond.. hur kan det ens existera? kommer vara konstigt, det enda jag kan säga.. igen...


"if I had no more time
no more time left to be here
would you cherish what we had?
was it everything that you were looking for?"


Kommentarer
Postat av: vicky diamond

det kommer bara gå konstigt i vår... fy vad jobbigt allt är och blir... hmm kan du sätta ut en kontaktannons för mig med! skulle vara i stort behov av nytt liv jag med!! love*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback