tisdag

så går ytterligare en dag mot sitt slut.

just nu känns det som att livet står still, händer absolut ingenting.
vaknar tidigt på morgonen, åker till skolan, åker hem, sover.. jaa...spännande dagar..
men som tur är så är det bara tillfälligt nu innan tentan, en vecka kvar och sen är det dags.
dock börjar ångesten smyga sig på lite långsamt, trodde jag hade kommit ifrån sånt efter de här åren på högskolan, men inte då...likt förbannat så oroar man sig. har ju ingen större lust att göra omtenta, särskilt inte eftersom jag åker iväg över jul och nyår. är inte så kul om jag ska behöva plugga där nere på ön... eller missa omtentan för att den ligger den 21 eller nåt, bara för att jag ska åka den 20.e.

tänk om jag kunde få stanna där nere, bara få ett jobb och strunta i allt här hemma...drömscenario..
tyvärr är det väl så att det är lite att ta tag i innan jag får för mig att fly landet.. lägenheten, jobbet...ja.. iofs inte så mkt, men tillräckligt jobbigt för att bara kunna sticka..

väntar fortfarande på intagningsbeskedet till våren. men om jag inte kommer in så har jag lite andra idéer..får se vad som händer med dom bara, och ifall de ens är genomförbara.. men jag har mina förhoppningar.

nu ska jag sova, för att imorgon bitti vakna och vänta en dag precis som de senaste dagarna..men som sagt var, tillfälligt.. snart ligger jag vid poolen och dricker paraplydrink och alla problem är alldeles för långt borta för att jag ens ska orka tänka på dom (tänkte jag innan jag skulle till andra sidan atlanten också, dock funkade det inte då..)..

sweet dreams*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback