the one where she loves life

Längesen ja skrev nåt nu. Har vart så mkt så har inte tagit mig tid..

I fredags så kom ju mamma o syrran, men maten blev inte riktigt som planerat, vi körde på köttbullar och makaroner istället..men gott var det! Det var ingen av oss som orkade ställa sig o laga mat.. däremot tog mamma hand om all disk som stod, tack! =)
I lördags var vi i stan och shoppade litegrann. Köpte ett par nya skor och ett linne. Pengarna räckte inte så mkt längre... Vi fikade på Kullzenska (stavning?) och myste på. Åkte hem och slappade i soffan.. mamma dammsög...haha, hon kan inte hålla sig ifrån sånt tydligen...jag klagade inte.. Lagade mat så småningom, och då blev det fläskfilé minsann, med klyftpotatis och bearnaisesås...smakade smaskens. =) Kvällen bestod av filmtittande, Sound of Music blev det för att syrran aldrig har sett den. Slutade med att hon somnade och jag och mamma kollade vidare.
Söndagen tillbringade vi lite på IKEA där det också blev lite shopping.. måste ju utnyttja personalrabatten ju. =) Köpte en taklampa till köket som jag kopplade in alldeles själv, lagom stolt sådär. =) Sen köpte ja bara lite småsaker...plus ett skoställ förstås. Hade kollat in det sen i somras så tyckte att det var på tiden nu...inte så smidigt att ha skorna ståendes på golvet bara... o framförallt inte när man har katter som får för sig att det är roligt att göra saker på skorna som de egentligen skulle gjort i kattlådan..hrmf..  Efter IKEA åkte vi till köpstaden där syrran köpte nya skor. Åkte sen hem och fikade och åt de vaniljkakorna. =)
På kvällen allmänbildade vi oss genom TP, haha..läste bara frågorna, orkade inte me nån spelplan där inte.. Somnade framåt elva..
Dags för skola i måndags, åkte bil dit för en gångs skull.. så kul att köra också! =)) Vill så gärna ha bil här nere, men tror inte att det skulle gå ihop ekonomiskt riktigt.. tyvärr! Jag passade på att köra hela helgen iaf, så mkt som möjligt.. mamma fick inte köra nåt alls...hehe..
Efter skolan blev det KARMA-kontoret och lite mailande och ringande till eventuella sponsorer...
Sen åkte jag hem och la mig på soffan och kollade McLeod's daughters.

Skola igår också till 16.. efter det en promenad hem till Jessie.
Satt där och kollade lite Las Vegas...måste ju checka in Danny McCoy...vilken man! Ringde hysteriskt på dörren efter ett tag och instormandes kom tre hungriga brudar som anklagade mig för att vara osocial...de förstår sig inte riktigt på grejen med Josh Duhamel...hmm... Så småningom tog programmet slut och jag kunde vara social igen. Käkade baguette med skagenröra och lite grönsaker, plus att Jessie darling frågade om jag ville ha ett glas vin.. OM?! Haha, sånt behöver man inte fråga, det går alltid i. =P
Vi käkade semlor också förstås, kan ju inte låta bli det när det är semmeldag!!! No chance!  =)
Sen bestod kvällen mest i massa tjatter om kvastkampen och vad vi ska vara utklädda till..vi är alla enade om att Pippi är lite uttjatat...så vi måste komma på nåt nytt.
Sov kvar hos Jessie, orkade inte ta mig hem sådär på kvällen, började dessutom skolan nio imorse.. Varför ta bussen hemifrån när man kan gå från Jess på 10 min?! Just det...det undrar jag med. =)
Vaknade imorse av en hysterisk alarmsignal...tre ggr eftersom Jess har dille på att snooza..
Halvsprang iväg till skolan och hade lektion som var rätt seg...berodde nog mest på att de va ja som va så trött.. Drack två koppar kaffe..men det hjälpte inte..
Stannade kvar två timmar efter skolan för att fixa workbooken..blev inte klar tyvärr. Gick hem till Vickan och störde henne i hennes tentapluggande och snyltade lite mat. Världens mix av grejer var det..kommer inte ens ihåg hälften av ingredienserna hon räknade upp...men gott var det! =) Thanks hun!
Tog bussen hem och gick och handlade. Har tagit en paus från soffliggandet och tittandet på McLeod´s daughters... men snart har ja ju skrivit klart så då kan ja återgå. =)

Har frstn en löpande katt hemma igen..samma dessutom..lite jobbigt bara när hon jamar och skriker så man tror hon ska dö när som helst. Tycker dock lite synd om henne.. kan inte va lätt att va en brunstig katt...

Tack mina brudar för en härlig kväll igår med massa skratt, as always. Haha, Vickan som skalle-per slår ju allt!!! Och du Jessica, jag kommer inta din soffa snart igen, när du minst anar det..moahahaha! Sänga gott frstn! =P


Nehepp, back to business...eller..soffan iaf...

*take care

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vadå hysterisk? Bara lite halvhög.. :P
Vi hade inte ens behövt gå så fort som vi gjorde för till och med jag va i biblan innan nio :-) Bra va!?
Nästa gång kan vi ju ta mer än ett glas vin tycker jag, har ju sisådär fem liter hemma.. =) Blev så glad när nån ville ha vin för de andra bangade ju..

Sänga gott på dig me!

2007-02-22 @ 11:39:12
Postat av: Vickan

hehe skalleper å jag.. :) puss på dig!

2007-02-23 @ 08:55:02
Postat av: Jessica

Nu tycker jag du får uppdatera snart.. :-)

2007-02-26 @ 20:48:49
Postat av: Anonym

tack så mycket gumman :D tyvärr orkar jag aldrig fixa den där frisyren, så den är sällan skådad hehe ;p puss på dig!

2007-03-11 @ 12:14:00
Postat av: ilejn

ja det var från mig ;) glömmer alltid skriva namn

2007-03-11 @ 12:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback