dagens dikt

image16

 

jag vill inte vara med längre.
jag vill inte ha förståelse eller menande blickar.
jag vill inte höra tomma ord.
det spelar ingen roll längre.
jag är för alltid i konflikt med mina tankar,
och de bankar på ska du veta,
de slår och skadar.
det känns som att det är bergakungen himself som
skriker på mig: vad gör du för fel?!
jag måste sluta tro.
jag måste sluta hoppas.
"hoppet är det sista som överger människan",
yeah right.. då har jag inte långt kvar.
jag vill inte ha en klapp på axeln.
jag vill ha fred.
jag vill skicka hem bergakungen till hans sal,
höra ljudet av porlande vatten istället för hans bankande.
jag vill ha blommor och röda hjärtan.
jag vill ha lugn och ro.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback