- man borde..

det här med saker man "borde" göra.. vad händer egentligen med dom? säger man så för att man ska bevisa för sig själv att den handlingen man nu avser/borde göra, kommer att hända, eller för att man iallafall har ambitionen att den gör det? hos mig är det nog så att jag använder det uttrycket för att säga till mig själv att "ja, jag har sett att det behövs städas, men jag gör det inte nu", eller "ja, jag vet att jag behöver plugga, men jag tar det senare". det kanske är så att jag använder mig av just "borde" för att jag ska känna mig bättre till mods och mindre dålig.
aja, i vilket fall som helst så borde jag ha diskat, ätit, pluggat, vattna blommorna, betalat räkningarna, gjort matlåda tills imorrn och plockat upp den rena tvätten.. men herregud, varför göra det idag när det finns en morgondag? =)

sleep tight and don't let the bedbugs bite!

over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback