- nu vet jag! men ett paraply?

fick en kommentar av någon smart prick som påstod att alla svar finns på wikipedia.
och gissa vad?! jag hittade svaret på min fråga där!
och så har jag även lärt mig att det inte alls är så att det är John Blund som strör sand i ögonen, utan det är Sandmann som ursprungligen kommer från Tyskland. dock står det i texten att John Blund har två paraplyer med sig, ett svart för stygga barn och ett färgglatt för snälla..frågan är nu dock: VAD gör han med ett paraply?? jag blir inte klok..

undrar vem jag helst vill ha här när jag ska sova - sandmann med sin sand, eller john blund med sitt paraply?!


nighty night,

over and out*


Kommentarer
Postat av: rd

När barnen har somnat sätter John Blund sig på sängen.



Han är så fint klädd. Hans rock är av siden, men det är omöjligt att säga vilken färg den har, för den glänser i grönt, rött och blått, allt efter som han vänder sig. Under armen håller han ett paraply med bilder på, och den sätter han över barnen, och då drömmer de om natten de vackraste sagor

2008-08-22 @ 13:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback