Monday's over

En måndag till slut..
Har sammanfattningsvis vart en bra dag, seg men helt okej.
Började skolan åtta med sjövägsregler..sådär kul måste jag säga..bra sömnmedel om inte annat. Sen hade vi navigation, radar och till sist engelska. Hade riktigt skojigt på engelskalektionen, är så himla kul att få prata litegrann, och idag skulle vi träna på hur man ska kommunicera vid nödfall eller liknande situationer. Så vi satt där och skrev ihop ett litet samtal, hittade på call sign och grejer..blev två Romeo eftersom vi ansåg att vi inte kunde dela på en bara =P

Blev en glass på McDonalds efter skolan, sen spontanbio (trailer till filmen finns i inlägget nedanför).
Var en helt underbar film. Jag som älskar tecknat tyckte den var hur söt som helst i början, men även den otecknade delen var bra. Tänk om livet någon gång kunde vara bara yttepyttelite som det är i den filmen. Men jag gissar att "Happily ever after" och "True love's kiss" bara är sånt som finns i riktiga fairytales. Om inte annat, så längtar jag efter den dagen då jag får uppleva det. =)
En av de roligaste sakerna i filmen var ju att den är inspelad i New York, och vi såg ju bron vi åkte under (den med blåa, röda och vita lampor på), kranarna, shoppingcentret vi var inne i var dom också inne i, den restaurangen jag åt på var också med..så det var skojig att man för en gångs skull får känna igen sig i New York! =)

Nu blir det lite läsa av, kanske lite sjökortssymboler eller ngt liknande, får se.

By the way - hittar ni en prins på en springare som ser vilse ut så är det min, han kanske bara behöver lite vägbeskrivning för att hitta mig...så ge honom en karta om ni inte kan förklara vägen...eller bara mitt telnr så löser det sig ändå ;)


Nighty Night*

Kommentarer
Postat av: Lina

Såg den filmen i julas... tyckte med den va supermysigt. Och mc dreamy e ju bara så snygg!! :)

Postat av: Jennie

hihi tack gullet! nej åhh den filmen vill jag också se! är det något du rekommenderar? ;)

puss

2008-01-22 @ 07:42:59
URL: http://sivle.blogg.se
Postat av: Jennie

hehe då ska jag se den filmen :)

nej jag ska verkligen inte klaga, för jag går knappt i skolan alls..:P har lite gruppuppgifter, några böcker och en hemuppgift typ! känns rätt skönt!! hur går det med dina dubbla kurser nu då?

puss

2008-01-22 @ 18:45:58
URL: http://sivle.blogg.se
Postat av: hannah

hehe... ja nya vore inte helt fel... men mina är rätt okej om man jämför med några av kollegernas =)

och du vännen... min kusse är fortfarande ledig ;) kram

2008-01-22 @ 18:53:10
URL: http://hannahgange.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback