> beslut

varför ska man alltid bli tvungen att tänka på konsekvenserna av ett beslut man tar?
hur kommer det sig att man inte bara kan göra något impulsivt och sen känna sig stolt över det? hur kommer det sig att man efter en lång tids funderingar, tagit ett beslut, och sen blir ifrågasatt?
jag tror jag vet svaret.. och det är att man är "vuxen"..
tydligen är det inte vuxet att vara impulsiv, och inte heller vuxet att ta sina egna beslut.
alltid alltid alltid ska det vara någon som ska säga sitt och tro att den personen är den som känner mig bäst och vet vad som är bäst för mig..
mina vänner - det gör mig irriterad.

när jag tar ett litet beslut så kan det vara på några sekunder, men tar jag ett större beslut, som kanske har en viktig betydelse för min framtid - ja då funderar jag på det.
men likt förbannat ska det vara någon som står och påpekar att det var osmart gjort.. av någon anledning.

men för att återgå till det där med att vara vuxen. är det inte mer vuxet att acceptera folk och deras beslut? är det inte vuxet att bry sig utan att ifrågasätta? för DET är två skilda saker.

jag kan sammanfatta med att säga att jag har tagit många beslut, och totalt sett har de för det mesta varit bra beslut.. men däremot när det har varit lite sämre, då är inte jag den som har börjat ångra mig och försökt ställa tillbaka saker så som de va innan. jag har accepterat mina val, för mina beslut är det som har gjort mig till den jag är idag. hade jag inte valt vissa saker framför andra - då hade jag aldrig hamnat här, och då hade jag aldrig blivit jag...
även fast jag inte är komplett på några sätt, och det finns många pusselbitar kvar, så måste jag ändå erkänna att jag nog ändå inte är helt värdelös. =)


Kommentarer
Postat av: hannah

Förstår hur du känner det!! Säg till om du behöver hjlp m valen... du kan göra mina, så gör jag dina;) kram vännen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback