- ny vecka, nya utmaningar

idag är det måndag, eller, har varit iallafall.
måndagar innebär oftast stress och planering, och denna dag har inte varit något undantag. tentorna sätter igång med start imorgon då vi ska redovisa våran kunskap om verktygs engelska benämning, samt delar på en tvärstycksmotor och hur dessa fungerar. jag måste erkänna att det blir en utmaning. jag är inte helt bakom flötet när det kommer till verktyg, men ingen verktygsnörd för det. en tång är en tång, så mycket vet jag. sen att det finns en "alligator-", "crocodile-" och "needle-" tång...det är ingenting jag har reflekterat över innan..och jag förstår fortfarande inte varför man inte bara kan nöja sig med "tång". dock är det ingenting jag kan styra över där jag sitter just nu, så jag får glatt lära mig de där orden och visa att jag kan använda mig av dom. men fy fabian så tråkigt.

har haft pluggmys med varma mackor, två sorters muffins, te, kaffe och tjejerna från klassen. när det är saker man inte riktigt förstår sig på så är det skönt att kunna diskutera dom med någon annan. dessutom med fem smarta hjärnor kan det inte bli annat än bra, eller till viss del kaos. vi hade det trevligt iallafall, och det är väl huvudsaken.

trötta ögon i den här sidan av stan.
tomma armar på den här sidan av landet.
lyckligaste hjärtat i den här delen av världen.

imorgon är en annan dag.
jag ska krypa ner och trängas med mina kuddar.

nighty night,

over and out*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback