- irritation

nej, jag är inte på dåligt humör, det kan jag lova. MEN, jag är lite irriterad. har sett Idol ikväll. och det var där mitt irritationsmoment uppkom. hur fasiken kan man som redan etablerad artist ställa sig framför idol-juryn endast för att se hur långt man kan gå?! är det inte lite girigt gentemot de andra deltagarna och på så sätt "sno" en av guldbiljetterna? är inte Idol ett program för att okända förmågor ska få komma fram i rampljuset och få visa sin talang? visst visst, jag vet, Marie Picasso som vann förra året var "känd" sen innan iochmed sin medverkan i Big Brother för några år sedan, men vad jag vet gick inte det programmet ut på att sjunga. däremot gör Melodifestivalen det - ett program där dagens Idol-kandidat har varit med i. nej vet ni va, det här blir jag irriterad på. jag tycker att det är helt fel av juryn att släppa igenom henne. visst, jag kan inte sticka under stolen med att jag tycker att hon är duktig och har en fantastisk sångröst, men Idol känns som lite fel forum för henne. kan hon inte istället vara nöjd med sina två skivsläpp, sin medverkan i melodifestivalen, och nu hennes musikaldebut? neeej, inte då! men grattis till framgångarna, absolut, jag menar det, men håll dig borta från Idol! lämna plats åt alla dusch-pavarotti's och bryan adam's-wannabes istället, snälla söta rara flicka sluta vara så girig.

annars är det bra tack.
heja han som sjöng "get here", sicken kille!

nighty night.

over and out*

Kommentarer
Postat av: emma

Jag håller me dig - hela idol-idén är väl att hitta nån som inte redan gjort sig känd? hum, har vi fattat fel tro...??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback