- bokrea och fettisdag

befinner mig som känt i göteborg, och inatt startade bokrean, som vi såklart besökte. kändes tokigt att stå i kö för att få köpa böcker, men det var det värt. fast sautan va folk det var! ett tag var det bara att följa med strömmen, för försökte man på något sätt ta sig tillbaka någonstans till början, så blev man betraktad som något slags störningsmoment. kände också hur orutinerad jag var när det kommer till bokreaöppningar, för det verkade som att de flesta hade full koll på hur man beter sig. jag hade väl inte direkt tittat ut några böcker som jag skulle köpa, utan jag tänkte att jag tittar väl mest för att se ifall jag hittar något speciellt. men ICKE att jag skulle tänkt så, här visste alla precis vad de ville ha, och det rycktes ner böcker från hyllorna och slängdes ner i korgarna. tydligen är det så man beter sig. jag lyckades få ner några böcker i korgen ändå, även om det nu tog lite längre tid för mig.. den jag blev mest nöjd med är en bok av Monika Ahlberg som kommer från Bergs Konditori. Jag har tidigare böcker av henne, och jag gillar verkligen hur de är gjorda. Mycket fina bilder, och inte alls som någon "vanlig" tråkig kokbok. Det är en sån bok man kan titta i bara för att man vill se något fint. Mycket bra. Jag är nöjd.




Tisdag idag, och fettisdag. Får se ifall det blir någon semla, men det hoppas jag på såklart. Har ännu inte ätit någon semla i år, så det är väl dags nu.

Strax ska jag ta mig till stan för att möta upp med min vän V, och vi har inte setts på väldigt länge, så det ska bli kul!

Hoppas alla får en fin dag!

Kommentarer
Postat av: V

tack för idag hjärtat! nu får det inte dröja så länge tills nästa gång:) puss

2009-02-24 @ 20:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback