- nu får det vara nog!

dear santa,

min så kallade "bärbara" dator, har ju som känt endast 14 ränder i skärmen. dom blir inte heller färre. att se på film blir plötsligt ett enda färglatt spektakel, och ej att förglömma så är det ett randigt sådant. min lilla dator som väger sisådär som en nyfödd unge (en tjockis), har nu fått någon slags åkomma så att den inte vill samarbeta med mig längre. den startar - jovisst! men sen beter den sig ungefär så som jag brukar känna mig då jag får ont i mina reumatiska knän, den rör sig inte särskilt fort. jag skulle vilja säga att den på något sätt haltar fram, med vippen på att falla ihop. det mest humana vore kanske att avrätta den, men innan jag har tagit tillvara på de mest värdefulla organen, kan jag inte med att ge detta liv ett slut. så jag får vänta. sen att jag precis har fått mitt mobila internet och tänkte "WOHOO, surfa överallt", det bryr vi oss inte om. för har jag klarat mig utan mobilt bredband innan, ska jag väl så göra i fortsättningen också. jag måste bara medge att det är lite tråkigt. den mådde bra igår, sen sa den upp sig. min bärbara dator är sig inte lik längre, minst sagt. att den är en tjockis, det har jag förlåtit den för, men det här är fasiken inte ok! så snälla säg inget till den - men när jag får ordentlig lön nästa gång - DÅ SKA HAN VÄCK!

förutom det, så ska jag inte klaga så mycket. bara säga att det här en fyfabiandag! jag har släpat och slängt grejer, och så fick jag cd-stället på tån (AJ!) när jag skulle flytta på det. jag har plockat och plockat - men sakerna försvinner knappt! jag längar så väldans mycket efter den dagen då jag är helt färdigflyttad och det här är över. just det - jag har skurit upp fingret lite för att kartongen jag bar på förut var för tung. varför skulle jag vakna idag?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh, låter inte alls som en höjdar dag... längtar också tills man flyttat klart..känns så stressig och jobbigt innan. Ska göra ett ryck nästa helg med föräldrarna, men vi ska självklart se till att ses också! tar ju inte så lång tid att flytta om allt är förberett:)puss

2009-03-06 @ 19:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback