gillar inte söndagar...

image16



Söndag.. igen..tyvärr. Vill inte att det ska vara måndag, nu behöver jag verkligen ha påsklov! Helst sommarlov så man får vara ledig mycket...
Har vart en härlig helg måste jag säga, med mindre uppskattade händelser.. men sånt är livet..
I fredags satt jag bara hemma och tråkade med kissarna som inte var allt för sociala efter operationen.
Vaknade igår morse av att de trampade runt på ryggen på mig, de ansåg väl antagligen att jag skulle vakna.. Upp å hoppa var det då..kvart över åtta..hmm.. Cyklade in till veterinären för att köpa en till krage till den andra katten. Haha, vilken panik hon fick när jag satte på henne den. Först knatade hon in här i vardagsrummet utan den efter att själv ha tagit av den..sen när hon fick på den en andra gång så hörde jag henne skrika o fräsa...men hon fick helt enkelt acceptera den. Dock var hon världens mest deppade katt, hon vägrade äta och satt bara i ett hörn och tjurade. Sen kröp hon in bakom sänglådan som står under sängen och gömde sig där...inte lätt att vara liten..

Pep iväg till Vickan och förförfesten vid halv sex ungefär. Satt på hennes uteplats och drack lite goda drinkar. Cyklade sen till Anna och Emil där vi sjöng SingStar och drack ännu mer drinkar..eventuellt en för mkt.. =) Gick sen vidare till kåren där det var massa människor för en gångs skull. Dansade och hade jättekul, sen en liten besvikelse, sen tröstätande av kebab, tack Jessica för att du förstår mina needs! =)
Höll på att frysa ihjäl på vägen hem, hade nästan dödsångest...gillar inte kyla!! Kom hem till en kall säng dessutom...men med två katter i som gärna ska sova i mitt ansikte..=)

Vaknade kvart i tolv och pigg som en mört, haha! =) Åt lite frulle och cyklade sen in till slottet för att bakishänga med Vickan, Jessica och Snesteg, hur mysigt som helst! Först var det lite kallt dock, så jag låg inlindad i min filt och såg ut som en korv.. Men vi flyttade på oss och satt i lä, och då var jättehärligt! Efter ett tag kom även andra Vickan i sällskap av Kristina. Det var ungefär samtidigt som vårat pizzabud i form av Snesteg dök upp, tack! =)
Satt kvar i vallgraven ett bra tag, tror vi kom därifrån kvart i fem eller nåt sånt.
Sen vidare hem till Vickan och hennes uteplats. Man kan ju inte klaga på mängden sol man har lapat i sig idag iaf, dock tycker jag att det kunde vara några grader varmare..
 
Måndag imorgon och nya tag.. hemgång på torsdag eller fredag inför påsken, har inte riktigt bestämt mig än..

Sova litegrann nu, går ju inte att komma ifrån att man är liiite trött idag iaf.. =)


Tack alla inblandade för helgen, you're the best!!

Kommentarer
Postat av: Jessica

man måste äta kebab såna kvällar..
Tack för helgen sweetie!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback