the one where they woke up the whole city

Inte blivit mkt sömn inatt inte.
Igår var jag på föreläsning med LärarFörbundet om Bologna-processen...vilket skit de har hittat på de som bestämmer, fy farao!
Efter att den var slut så gick jag till puben och mötte Jessica. Vi beställde en varsin nachostallrik och en kall öl, mumma, det var gott! =)) Satt och tjattrade en hel massa och hade det jättetrevligt. Sen kom Vickan och anslöt också efter att ha vart och druckit öl på Söderport, bara lite högljudd... "Oj! Vad ja skriker!"
Så småningom kom det tre killar och satte sig vid vårat bord, de va riktigt trevliga, sjöbusar hela bunten. Jag insåg att jag inte hade några koll på mina busstider hem, och Jessie råkade kläcka att hon hade låna hela HippHipp-boxen av en kompis...då var det kört! Så vi gick hem till henne och drog med oss Vickan också. På vägen hem var det lite flummigare än vanligt... hahaha! "Praise the Lord!".. "Ain't no mountain high enough...." Shit vilken akustik det var där borta bland husen! =) Tror att vi väckte mer än en människa när vi ylade, men va fasiken...klockan var ju bara halv ett...
Kom hem till Jessie, bäddade ut soffan och hade HippHipp-maraton. Efter ett tag somnade Vickan och började yra om tomtar. "Tack tomten!"
Somnade också efter ett tag, typ vid 20 över tre eller nåt...

Blev väckt av en mobil som ringde vid nio ungefär. Somnade om igen...

"Päääärlan, vaknaaa!!! Vill du ha frukost?" En överpigg Vickan piper från köket...

Har sett lite på HippHipp nu med, mkt trevlig serie det! =)


I onsdags när det var Alla Hjärtans Dag så hade ja mina brudar hemma hos mig. Jag bjöd på nachos med köttfärs och ost..sånt man har i ugnen.. Sen blev det kladdig kladdkaka med glass och en liten vaniljbakelse (som Jessie förövrigt ska ha cred för.. du överlistade degen girl! =)). Smaskigt var det och  mätta blev vi. Fick en blomma och en nyckelring från mina sötisar, tack! =)

Snart kommer mamma och syrran, om cirka sådär fyra timmar. Men vi ska mysa på de här dagarna vi får tillsammans, mys mys mys..massa mys! =)


Åka hem från Jessie snart för att förbereda lite. Bara liiiite disk från i onsdags...ser inte ens diskbänken..hmm.. Bjuda på fläskfilé, klyftpotatis och bearnaisesås ikväll, och såklart ska de få lite kladdkaka och vaniljbakelse också! =))


Ha en bra helg nu!


au revoir*

Kommentarer
Postat av: Jessica

Rubrik igen!! Har du slagit dig?? :-)
Akustiken va grym, vår "sång" oxå men jag tror faktiskt Vickans "tack tomten" tar priset :-)
Mm, den där jäkla degen alltså.. trodde den skulle vinna men tji fick den!
Önskar att du varit me i helgen för vi hade så jäkla kul! men nu har jag ju skvallrat om ett place vid mig iaf =)
Puss

2007-02-19 @ 17:53:58
Postat av: Jessica

Haaallåååå...
det e ju alldeles tomt i soffan ju.. :-(
Smörgåsar, Semlor, Skratt, Sagor, Sällskap = Sänk you för igår :-)
Kjam

2007-02-21 @ 21:21:42
Postat av: vicky diamond

hallåååååå när ska du skriva i din blogg igen egentligen?? tur att vi ses och blir uppdaterade ändå:D hade massa kul igår och våran helg i halmstad kommer nog bli kul och flummig som det brukar bli när vi är i farten och delar hotellrum!!
pussiluss

2007-02-21 @ 21:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback