- guten abend

att man inte kan lära en gammal hund att sitta, det är ju alla bekanta med.
att man inte kan lära sig tyska på endast en dag, borde alla vara bekanta med.
däremot får man hoppas att dagens lektion på något sätt, har satt ett spår. det var en tyskalektion utan verb, eller utan tjat om verb. det var med andra ord en språklektion som väldigt få har fått uppleva.
hon hade tålamod den tyska tanten. hon skrattade med oss - eller - åt oss?! hon var rätt munter iallafall.

har lekt bambi på hal asfalt idag. snörade på mig mina inlines och trampade runt en sväng, och det kändes. men skojigt var det, och absolut något jag ska bli bättre på.

nu börjar de jägarns omtentorna närma sig. det är ingen känsla jag tycker om. men måste. klantade jag det förra gången får jag ta det nu. det jobbigaste är nog dock inte att det handlar om att plugga, utan att jag återigen måste sätta mig i en tentasal, i en stad som jag med största delen av kroppen har lämnat.

dags att fortsätta kolla på lite pluggpapper, och spana på mitt ♥..

sov sött*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback