- ett samtal med sjukvårdsrådgivningen och ett öra som börjar domna bort..

men fel, visst är det inte örat som jag ringer om, det är ju min hand såklart. men det jag menar är att de är så sega på sjukvårdsrådgivningen, och den där kvarten som jag skulle stå i kö, är passerad för länge sen. det enda jag vill veta är ifall de vill ge mig en giltig orsak till att sätta mig på akutmottagningen resten av eftermiddagen. känner mig inte tillräckligt sjuk för att befinna mig där, även om domningarna i handen är lite jobbiga. aja, vi får väl se. jag har haft placering nummer sju i den här jäkla telefonkön, i en hel massa minuter nu. och inte ens har de sån där jobbig bagrundsmusik man får lyssna på under tiden..dåligt.

sov länge idag, till tolv ungefär, precis som gissat (förresten - plats nummer sex i kön nu, och jag får behålla den, jo jag tackar!)
vaknade först kvart över åtta och fick för mig att klockan var hur mycket som helst..men då kunde jag ju lugnt somna om igen. skulle kunna sova ännu mer. jobbpasset knäcker mig.

jaha. ja, jag får fortfarande behålla min plats i kön, och de arbetar så fort de kan för att det snabbt ska bli min tur. vem försöker de övertyga? ojoj, plats nummer fem nu. vem vet, om en timme kanske jag har plats nummer två! wohoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback