- att vara kär i materiella ting är en trevlig förälskelse, materiell men trevlig

jag blev kär någon gång i de tidigare åren, de som räknas som mina första. jag kommer inte ihåg vad året var, men jag fick en kamera av min morfar. det var en avlång, platt kamera, och formatet på korten var mindre än "normala". det var min första kamera, och jag har nog älskat att fota sen den dagen. jag har uppgraderat mig vill jag påstå, men det tog tid. efter mer än ett års spanande, kunde jag äntligen köpa min efterlängtade kamera, och som bilden visar är jag väldigt kär i den. tyvärr har jag inte kommit ut och provat den till fullo än, men det är ju en hel sommar som väntar, och jag hoppas på att kunna ta riktigt många bilder.
synd att arbetsmarknaden är rätt död när det kommer till fotografer. dock tycker jag att den skulle behöva uppdatera sig lite, framförallt i dagstidningar. jag måste erkänna att jag tycker att de bilder som förekommer i den sortens tidningar, är fruktansvärt tråkiga. de är platta och förmedlar känsla noll. jag vill kunna titta på en bild och förstå vad texten handlar om, utan att läsa den. och det är så jag ser på bilder inom journalistiken. jag tycker att en bild antingen ska vara helt konkret och förmedla en känsla eller ett intryck, eller så ska den vara abstrakt, det är konst för mig. jag själv har inget att skryta om, för jag har varken abstrakta eller konkreta bilder, de är lite medelmåttiga skulle jag säga. men jag lär mig, och jag lär mig varje gång jag tar ett foto. det kommer med tiden, och tiden kommer varje dag.

det blir till att krypa till kojs nu. imorrn är det pluggapluggaplugga som gäller igen. och jag ska dessutom till frisören och hotta till mig lite inför sommaren.

nighty night*

Kommentarer
Postat av: Emma

Kan du inte lägga upp lite snygga foton? Är kär i vackra bilder. Måsbilderna var ju inte dumma! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback