- hej mitt namn är linda och jag är sjutton år gammal

det värsta idag har hänt. jag och lilla J var nere på stan en sväng eftersom att jag skulle köpa favoritte som de bara har i kalmar. lilla J skulle ha cigaretter och lånade pengar av mig, eller - jag skulle köpa till henne. "och så vill jag se leg", säger tantskrället i kassan. jag skrattade åt henne och frågade ifall hon menade allvar, det gjorde hon, och jag hade inget leg med, så fick inte köpa cigaretter. tanten trodde inte att jag var 18 år ens. jösses amalia.
när vi sen gick hem från stan kom studentflaken, och en kille stod och skrek på mig och J att vi var fjortisar. ja mycket får man höra. fast i den här staden kanske man är fjortis ifall man går i mysbyxor och luvtröja på stan? jag går med mysbyxor och luvtröja på stan för att jag inte orkar ta på mig andra kläder. jag har magkatarr och en tenta kvar. låt mig vara som jag vill. men snälla, låt mig vara så gammal som jag är och inte sjutton. nog för att jag har åldersnoja ibland, men sjutton vill jag inte vara igen. jag kan stanna på 25, så jag har ett år kvar. låter bra, det är en deal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback