- hur var det nu med SJ, ville de att man ska åka tåg?

nu är jag hemma igen, och det är dags för väskan att packas om. vet inte riktigt när vi åker idag, men efter lunch någon gång. ska ju åka hyrbil upp eftersom att SJ är så otroligt dyra. det blir billigare med bilen, och vad säger det om SJ's försök att rädda miljön? jag förstår mig inte riktigt på deras prissättning. ju fler som vill åka, desto dyrare blir biljetterna, och det blir dyrt vill jag säga. rent logiskt tycker jag att de borde jobba tvärtom istället, att de sänker priserna ifall det är fler som vill åka. eller så struntar dom i det systemet helt. jag vet inte riktig vad SJ har för konkurrenter. i tågbranschen är de nog rätt ensamma. dock finns det ju bussar som är billigare, men det tar sjukt lång tid. och det är väl antagligen därför SJ kan ta så höga priser. girigt tror jag det kallas, eller gör det inte det? jo, jag tänkte väl. fy skäms!

nu ska jag gå till förrådet och leta efter en klänning att ha imorrn, för då är det dags att fira en student. =)

ha en fin dag

Kommentarer
Postat av: Elin Westerberg

ToR Kalmar-Södertälje för en ungdom och en vuxen onsdag 17e och söndag 21a kostar 2933:-. Helt jävla sjukt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback