- piggvar och sälhysteri

det är rätt avslappnande att sitta här i uterummet och blicka ut över havet. har regnat till och från hela förmiddagen, men nu verkar det som att det börjar spricka upp.
igår var det en bra dag. jag fick lite pluggande gjort, vi var ute och gick med grannbarnet och grannhunden, och vi grillade.
framåt kvällningen satt vi här i uterummet, och mamma spanade i kikaren för att se ifall hon hittade någon säl. det gjorde hon, flera stycken till och med. så det blev upp med tre kikare, och jag sprang ut med kameran för att försöka få till någon bra bild - vilket jag inte fick. sälarna var lite för långt ute, dom vågar tyvärr inte komma in så långt i viken..
våran häger har däremot visat sig lite mer, och varit framme nästan ända vid våran brygga. havsörnen däremot har gömt sig. det är ett riktigt djurliv här ute på landet, men mysigt är det =)
pappa och lillasyster var ute och vittjade näten igår, och de kom hem med en stooor piggvar - nåja, stor för att vara här. däremot när de tog upp näten idag var det inte speciellt mycket fisk i dom. typ fem flundror.

nu ska vi snart packa ihop och åka in till stan, syrran ska spela handbollscup imorrn och då bär det iväg till hallsberg för mig och mamma.
ha en bra dag*

Kommentarer
Postat av: Anonym

men hallå! pigvar! inte illa.

verkar ju som värsta östersjö-safarin där i stugan, men jag gnäller inte; imorrn blir det kossor! KOSSOR!

Nu en liten löptur innan jag ska handla lite öl och linsvätska, gäller att separera dem imorrn bara.

kram

2009-05-22 @ 14:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback