- som stormen river öppet hav

nu sitter jag i mörkret igen med endast några värmeljus tända. havet ligger spegelblankt, och liksom varje dag - tar fladdermusen sin rutinrunda kring vattenytan för att hitta något att äta. jag fascineras av hav. ena stunden kan det vara kav lugnt, medan det i andra stunden är total kaos. jag har havet så nära. jag har havet i mig. är jag havet?
idag har vi varit på utflykt till närke och tittat på lillasyster som spelat handbollscup, skadat sig, kommit in i matchen igen, och gjort mål. hon är duktig, och hon är en kämpe.
det var soligt emellanåt, och jag har fått rosiga kinder och rudolfnäsa. men jag känner mig frisk med lite färg i ansiktet, och den annars försommargråa färgen har fått lämna plats åt det rosa.
jag provade farfars spikmatta idag. det var en underligt härlig känsla att ligga där. jag blev varm i hela kroppen, och känslorna utrotade konstiga tankar och slog rot i ryggraden, det känns skönt.

sitter i uterummet och väntar på att värmeljusen ska brinna ut. det är alldeles för mörkt för att jag ska kunna hitta fram i det röriga på golvet och få möjlighet att släcka ljusen själv. det blir allt mörkare ute och jag önskar det vore måndag imorrn. eller för all del - den 10e juni så att jag fick släppa allt som har med tentor och kalmar att göra. det vore bra, tack så mycket.

sov så gott alla*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback