- wohoo, jag är sämst.

jag kom på häromdagen: "ja just det, jag har ju en blogg". och jag ska erkänna att bloggen inte har varit prio ett den senaste tiden. jag har herrans mycket att göra precis hela tiden, men jag saknar nog bloggen litegrann tror jag. kanske är det just det det här jag behöver - att få skriva av mig lite.

det har gått en månad sen jag skrev senast, och sen dess har det hänt rätt många saker. har kommit igång ordentligt i skolan, och skulle nog nu kunna föra ett samtal på teckenspråk, om än lite stapplande och kanske bokstavering av ord som jag inte kan tecknet för. men det känns superskojigt. äntligen har jag fått ett till språk i mitt liv som jag känner att jag kan behärska.
varje fredag i skolan har vi "konversation" på schemat, och det är precis vad det låter som. vi blir uppdelade i grupper och de mixar alla så vi är några från varje klass i alla grupper, och så pratar vi hela lektionen. vi får olika ämnen att diskutera, och det kan vara allt möjligt. men varje fredag blir man mer självsäker, och även fast man kanske gör fel så skäms man inte, för alla vet ju att vi bara har gått i skolan i sju veckor nu eller vad det är.
det känns bra. det känns rätt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad kul med lite nya inlägg! Kram

Postat av: Lina

Välkommen tillbaka!Saknat dina inlägg!

2009-09-27 @ 13:02:40
URL: http://lliljehammar.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback