dagens dikt

image15


Vet att jag
gjort något bra
Vet att jag satt
spår
Men det är spår
alla andra kan se
Varje gång jag vänder
mig om är dom borta
ser bara obruten mark
ser bara skaren på orörd snö
Så jag går igen
Går, springer, jagar fram
Vet att det fäster
Vet
Men springer ändå
Längre ifrån det jag egentligen vill
Stopp

(och så var jag
där igen, står i korsningen
under en trasig gatlykta
andfådd av att springa
efter den som inte
älskar mig
andfådd av att pumpa
mig på livskraft
för att pumpa den vidare
in i alla andra
alla andra
som pumpar någon
annan full med
livskraft)

Så mycket starka
känslor i mig
Exploderar varje dag
Var kommer dom
ifrån?
Och vad ska dom
ta vägen?
Vad ska jag göra
av dom alla?
Vem ska få dom?
Känns som dom
räcker till hela
världen
Räcker hela världen
till mig?

Spår - Regina Lund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback