> pest

just det ordet jag valt i rubriken är ett sådant ord jag normalt inte använder mig av.
det känns inget bra i munnen när jag säger det.
plus att jag förstås påminns om den gången jag råkade säga till mamma att mormor var pest, ungefär i den åldern då allt verkligen var pest. mormor var ju då extra pest(ig) av någon anledning. min mamma tyckte inte om att jag refererade till hennes mamma med just det adjektivet, vilket resulterade i att hon slängde ut mig. som tur var så blev det bara en tillfällig utslängning, och jag fick så småningom komma hem igen. jag ska dock tillägga att min mamma är en väldigt snäll sådan, och det här var en ytterst ovanlig handling av henne.
pest ja, det var ju inte ordet jag skulle diskutera här egentligen..

det jag vill komma till är att städa är pest.. jag tycker inte alls om det. så, nu var det sagt, och då kan ni nog räkna ut själva att det är dags för mig att..ja.. just det.. städa..

bio ikväll, får trösta mig med det.

over and out*

Kommentarer
Postat av: emma

jo tack, att städa just nu är pest! ja pallar inte heller... fast ja måste... :(



hur e det me dig mitt hjärtegull? å va händer i kalmar? :)



puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback