- disciplin

som känt går jag i skolan, och det är liksom inget man kan förtränga, tyvärr.
ibland känns det som att skolan har helt orimliga krav på vad man ska kunna prestera under en viss period, och visst är det väl kul att lära sig mycket saker, men nej - det är inte okej ändå.
jag tycker inte om tentor, jag föraktar dom. jag tittar snett på dom och svär inombords (måste vara tyst i tentasalen). och när jag ska plugga till dom så ser jag högen med massor av papper där mina kråkfötter är nedklottrade, och inser att det i regel oftast är alldeles för mycket information för mig att få in i huvudet. ibland känns det som att trycket i nötskalet ska bli så högt att öronen trillar av. eller att ögonen ploppar ut.. jag vet inte vad som är att föredra.
jag vet iaf att jag blir förvirrad. och jag kan för min gud inte förstå vad jag ska göra med all den här ytliga kunskapen som kommer att försvinna inom några månader... ytinlärning är ju för underbart.

nu ska jag dricka kaffe.


men just ja - på tal om rubriken.. jag har ingen disciplin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback