- nya fönster och blivande raggsockor (?)

åh vet ni, jag är inte alls lika bitter som jag var igår. igår var jag lite down. idag är det bättre. man har ju sina dagar. men iallafall har jag ont i mitt pekfinger och lite ont i magen, så jag får klaga lite ändå. pekfingret har ont för att jag har börjat sticka, och magen gör ont bara för att..
det är roligt att sticka, man blir nästan lite beroende, och framförallt sjukt stolt över sig själv när mnn inser att man inte är helt värdelös. har till och med kläm på hur man stickar "avigt", haha, känner mig som farmor och mormor.
tanken är att resultatet ska bli ett par raggsockor, i vilket tillstånd de kommer att sluta i är ännu okänt, men min misstanke är att jag kommer bli så arg och slänga stickorna i väggen sen när det är dags för att sticka hälen eller nåt annat knasigt. eller så utnyttjar jag min envishet och fixar det där paret istället, det är ju såklart ett annat alternativ, och något bättre kanske.

när jag kom hem från skolan så hade jag nya fönster installerade i lägenheten, helt underbart. de är väldigt fina måste jag säga, och så fick jag nya fönsterbrädor och persienner också. känns lite lyxigt nästan. =) dessutom går det mycket lättare att tvätta dom här än de förra. är bara två sidor att tvätta och man vänder ju bara "ut-och-in" på fönstret. praktiskt.

nu ska jag dricka cola light och sticka lite till. sen borde jag plugga.. borde.. uscha..

ha en bra kväll.

over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback