- det är mycket nu!

har varit iland i snart två veckor, men det känns som att det var igår jag stod vid akterrampen och vinkade hejdå till matroserna. det känns inte alls som att det är längesen jag sa hejdå till pappa på arlanda, även fast det är snart två månader sen. men nu är jag här, idag har det varit 16.e februari, och vi är på god väg mot sommaren som jag längtar efter så otroligt mycket. tänk när jag får inviga mina chinos som jag fyndade i göteborg sist, och tänk de första barfotastegen i det ännu ej klippta vårgräset! åh vad jag längtar efter den första solbrännan, och värmen - tänk att få slippa frysa för ett tag.

men herre min skapare vad tiden går. och så mycket saker att göra! jag börjar undra vad jag gör med tiden. jag som inte ens har ett jobb att gå till, verkar stressa mer än andra. jag är här och där och överallt på samma gång. imorrn ska jag för första gången på två månader, kliva in genom dörren som skyddar mitt bo. där inne finns allt som är jag. det känns lite som en frihetskänsla, ungefär på samma sätt som det känns att stå vid relingen på ett fartyg och blicka ut över den oändliga horisonten...hur nu en lägenhet på 44 kvm kan jämföras med en öppen atlant..?
snart är jag hemma igen, med blandade känslor.

stressen i magen känns. att varken ha en skola eller ett jobb att bege sig till på morgonen är lite skrämmande, och jag som har gömt mig i den slentrianliknande vardagen är helt plötsligt beredd (?) att sträcka på ryggen och bege mig iväg till något jag ännu inte vet vad det är. klart det är spännande - det måste jag medge.
allt väntar på mig, och jag väntar på allt.

att ha vänner, en familj, och någon speciell att älska, det gör att jag vill. jag vill vill vill lyckas.

nu är det dags att krypa till kojs, även om det nuförtiden helt vanligt heter "säng".. men jag tycker att "krypa till sängen" får mig att låta som något jag inte är.. för jag är fullt frisk, och jag har heller inga problem med alkoholen.
därför kryper jag till kojs, för det gör man på sjön, även om "kryper" inte riktigt menas bokstavligt.. men ändå!

sov så gott.

tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Olle

Bra att du lärt Dig att det heter koj.

Nu ska jag också gå till kojs.

Olle

2009-02-16 @ 23:49:51
Postat av: Emma Damm

Kika gärna in på min konstnärsblogg. Jag postar bland annat olika kändisporträtt och säljer även egendesignade linnen :-)



Postat av: Emma Damm

Åh tack så jättejättemycket :-) kram

2009-02-17 @ 17:56:25
URL: http://emmadamm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback