- på riktigt

var inte alls samma känsla att glida in mot perrongen nu som det har varit förut. innerst inne har jag nog börjat säga hejdå till den här stan. finns liksom ingen substans i tanken på att det är här jag bor. svår känsla att beskriva, men jag är nog redo att flytta till nästa kapitel. eller, inte nog, jag ÄR redo att flytta till nästa kapitel. har stått och stampat på samma ruta alldeles för länge nu.

nu sitter jag iallafall i min lägenhet igen, för första gången på nästan två månader. det kändes bra. mindre bra var dock att kylskåpsdörren stod öppen och har gjort så i en månad. typiskt. men men, man kan inte ha tur jämt.
träffade mitt lilla J och åt lunch tillsammans med henne. skönt att träffas igen och uppdateras på det senaste, ty kalmar är ju en stad med otrolig action. for sen iväg till frisören som rensade ur mitt skatbo rätt rejält. det behövdes verkligen.
 
ska inviga min vattenkokare som jag fick i julklapp, för här är det snart te-dags. svart te blir det. fröken måste hålla sig vaken lite senare idag eftersom den stundande tentan ej är riktigt kapabel till att fastna i hjärnkontoret.


 fin morgon i bråviken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback