- jag föraktar tentor och ligger hellre under täcket och tittar på film

så vaknade jag upp i kalmar imorse, fy fabian. det är en stillasittande klump i magen som gör mig sällskap under timmarna. jag har börjat räkna ner dagarna, sex dagar kvar tills jag får åka hem.
vi skrev tenta idag, jag och min lilla J. elteknik var det som stod på schemat, och åt pipsvängen gick det. jag spydde galla över läraren som gjort omtentan minst sju gånger svårare än den ordinarie tentan, och jag kan inte förstå hur man som lärare kan anse att "man borde kunna mer när man har pluggat längre". klarar man inte tentan första gången är det förmodligen för att det är nåt man inte förstår. bara för att man skriver en omtenta innebär inte det att man kan mer. jag ritar kors i taket och tar ner stjärnorna till de lärare som helt ärligt menar att det finns idioter till lärare som bara är ute efter att kugga elever. jag tror jag har en sån. eller hade, jag går ju visst inte i skolan längre.
så jag kommer sätta ännu mer kors i taket ifall jag klarar dagens tenta.
nu är det bara två kvar. en på måndag och en på onsdag. sen var det tåget hem ja.

nu är min husvärd och skriver en annan tenta, och jag ligger här under täcket och ska se reprisen av färjan2 som jag missade i måndags. hon kommer hem efter två nån gång, och då ska vi ner till stan och köpa plugg-vin. sen blir det plugga plugga plugga som gäller fram tills vi stupar. eller dricker oss för berusade. eller neeej, jag skojade bara. jag dricker inte så mycket. men jag gillar vin. det är gott.
det är skönt att vara tillbaka hos lilla J, här känner man sig hemma. klumpen i magen känns lättare när man har annat att tänka på.

hoppas ni har en fin dag. själv har jag fortfarande stört ont i min hand/handled, aj.

Kommentarer
Postat av: Amanda

men greta va ha du gjort me handen?

Håller tummarna för dig på resterande tentor

2009-06-04 @ 18:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback