- jag kräks på mig själv för att jag låter tentorna förstöra mitt huvud

magen gör ont av stress och förtvivlan, och det finns inget jag klarar av att göra åt saken. hur mycket jag än vill stressa ner så går det inte. jag läser till tentan och bankarbankarslårskruvarskriker in saker i huvudet, och jag känner mig hopplös när ingenting fastnar. när blev jag dålig på att lära mig saker? vad är det som gör att det tar stopp. det är som att ha bomull i öronen eller locket på och jag känner mig intolerant mot nya kunskaper. jag har en inneboende orkan och klumpen i magen försvinner inte. och jag blir ARG för att jag inte inser att jag gör så gott jag kan och att det är det enda jag kan göra. jag vet ju det innerst inne - jag gör så gott jag kan och det är det bästa jag kan göra. men magen gör fortfarande ont och hjärnan hittar nog en flyktväg genom öronen vilken minut som helst. illamåendet ligger på lut och stormarna hotar runt hörnet, och det är bäst att tentan går bra imorrn annars vet jag inte vad jag gör.

annars är det rösträkning på tv nu, och nej, jag har inte röstat. jag vet att jag är en dålig medborgare som inte utnyttjar min politiska rösträtt och jada jada.. men min röstsedel försvann. jag skulle ju förhandsrösta eftersom jag inte haft möjlighet att rösta hemma idag, och så simsalabim var röstsedeln borta. tyvärr, förlåt, jag är ledsen, ursäkta.

nu ska jag släcka de grönbruna, och vakna till en bättre dag med ett organiserat huvud där allt ligger i rätt fack och finns där precis exakt när jag behöver det.

dröm sött*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback