- könsrullar och glass i stora lass

var på äventyr igår. jag och min vän C var på Universeum och lärde oss massa nya saker. visste ni förresten vad en könsrulle är? och visste ni att hajar har två av dom? ni förstår, det är svårt att para sig under vattnet, för då kan man inte ligga på varandra utan att fara iväg. så då har hajarna två stycken könsrullar, och de lägger sig på sidan, och tar sedan den rullen som är närmast honan.. smidigt va? smart om du frågar mig, men vem har valt namnet "könsrulle"?! vi fick oss ett gott skratt måste jag säga.
fikade sen på cafét som finns där, och firade dagens besked med en chokladmuffins och en kaffe. det var smaskens.

efter Universeum mötte jag min karl, och vi gick och handlade en massa god mat, som vi sen åkte hem och åt upp..
firade lite till såklart, och drack vin och åt Ben and Jerry's, ännu mer smaskens. vi åt två, för mig nya, smaker, och båda var supergoda.




idag blir det plugga, och kanske ut i solen om det värmer på lite mer.
hoppas ni får en fin dag*

Kommentarer
Postat av: Vännen C:)

Tack för en rolig dag på universeum.. jag kommer aldrig glömma ordet könsrullar!!

2009-05-19 @ 12:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback