- lugnt och skönt

herre jesus, vilken skön vecka jag har haft. lov är nog bland den bästa uppfinningen någonsin.
har bara njutit av att inte bli tvingad till att göra massor av saker, utan jag har fått välja allt helt själv.

i torsdags, samma dag som det var det här bombdramat i närheten, så var jag på bio en sväng. träffade mina nyaste vänner, drack lite öl och såg film såklart. det var mysigt. filmen var helt okej. man måste gilla michael jacksons musik för att ens uppskatta filmen, och jag har inget emot den, så det var trevligt.

 

igår jobbade jag hela dagen, och var helt slut när jag kom hem. dock orkades ett besök med på både en libanesisk restaurang här i närheten, och även på bio - igen. men så länge jag har med den jag älskar mest, så spelar det inte så stor roll ifall man är trött, grinig, eller egentligen inte orkar, det blir så bra ändå.
vi hade aldrig varit på den där restaurangen så ville prova på att äta där, kom dit halv åtta och tänkte att vi hade gott om tid för att äta och sen hinna till bion. halv nio fick vi in varmrätten och jag bokstavligt talat slängde i mig maten. det var inte den bästa maten jag har ätit, men så är ju det libanesiska köket rätt dominerat av persilja, konstiga bönröror och mycket lamm...vilket jag inte favoriserar direkt.
men jag blev mätt, och vi hann till filmen! som igår var "capitalism - a love story" av michael moore. rent stilmässigt så skilde den sig inte så himla mycket från hans tidigare verk, mycket politik och förtvivlade människor. men den var bra. sen åkte vi hem och det tog inte lång tid tills jag landade med huvudet på kudden, jag var riktigt trött. men en bra avslutning på dagen!

idag är det söndag, men trots det är det inte den sista lovdagen tack o lov, har ledigt imorrn med, så det ska jag njuta av. här blir det strykning och lite matlagning, och så är det visst någon som ska kolla på fotbollen också..

blir en lugn söndag med andra ord.

hoppas ni får det fint ni med*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback